מידי שנה מתקיימת בסקוטלנד מעין תחרות בה נבחרים הסקוטים המשפיעים, החשובים והמוערכים בתחומים שונים החל ממוזיקה, דרך בישול ועד לספורט. המקבילה הסקוטית ל’פרס ישראל’. סקוטים אשר השאירו את חותמם וזכו להערכה וכבוד רב. בנוסף לפרסים המוענקים בתחומים השונים, הפרס החשוב והיוקרתי ביותר בתחרות הוא “הסקוטי של השנה”. סוג של אות הוקרה כללי. מעין פרס על מפעל חיים אם תרצו.

התחרות מתקיימת בחסות מזקקת Glenfiddich – הוויסקי הכי סקוטי שיש. ויסקי בבעלות משפחה סקוטית אמיתית ושורשית. בשנת 2012  נבחר ל’סקוטי של השנה’ מייקל פורבס, חקלאי שגר אי שם בצפון מערב סקוטלנד – חווה שכוחת אל באמצע שומקום. וכאן מתחיל הסיפור המעניין. אדון פורבס, הסקוטי של השנה, יקיר הסקוטים, גר בדיוק במקום בו דונלד טרמפ תיכנן להקים את מגרש הגולף המפואר בעולם. מגרש גולף שבצמוד אליו תוכנן מלון גדול ומפואר. מדובר באיזור יפיפה, מעין שמורת טבע על חוף הים. איזור מיוחד עם דיונות מדהימות ונופים בתוליים. בעיני טרמפ מדובר היה במקום המושלם לפרוייקט האימתני שלו. טרמפ הציע למייקל סכומים לא מבוטלים על מנת שיפנה את השטח אך להפתעתו הרבה של טרמפ, סירב מייקל למרות שהיה מדובר בלא מעט כסף. וכך החלה מלחמה בין שני האנשים. מצד אחד חקלאי פשוט שאוהב את אדמתו יותר מכל דבר אחר ומנגד מיליארדר דורסני שלא רגיל לקבל לא כתשובה. ועכשיו נחזור ל Glenfiddich, כאשר הוחלט לתת למייקל פורבס את התואר ‘הסקוטי של השנה’ וזאת בזכות העמידה האיתנה שלו מול טרמפ, ומכיוון שGlenfiddich- הם נותני החסות של הפרס החליט דונלד טרמפ בתגובה להחרים את כל מותגי Glenfiddich ולהוציאם מכל עסקיו. הטוויטר של טרמפ התמלא בציוצים בוטים וחריפים נגד הסינגל מאלט. מה שכמובן העניק נקודות זכות רבות למאלט הסקוטי הגאה.

אגב מגרש הגולף הוקם רק בלי המלון, מייקל עדיין בביתו וטרמפ עסוק בבחירות… אז נכון שאיש לא יודע כרגע האם טרמפ יזכה בבחירות או לא אבל מה שבטוח הוא שאם הוא יבחר, בחגיגות לא ימזגו Glenfiddich.

הסיפור המדהים הזה של דוד וגוליית עומד במרכזו של סרט דקומנטרי you’ve been trumped. סרט המביא לנו את הסיפור במלואו. מוזמנים לצפות בטריילר…